måndag 30 augusti 2010

Om en vecka är det sista natten...

Idag började engelskakursen. Första tre kapitlen i Pinters bok "Teaching young language learners" skulle läsas samt engelska kursplanen och några sidor ur Skolverkets monsterrapport "Språkboken".

Kändes lite som tiden på gamla peddan när man återigen läste om demonpsykologerna Vygotsky, Piaget och gänget. Lite annan infallsvinkel måste jag ju säga att man har idag. Då kändes det helt meningslöst, men nu efter fyra verksamma år som lärare är det minst sagt intressant läsning. Jaja nog om det. Själva onlineseminariet fungerade ganska hyffsat, fortfarande många som har lite teknikstrul och så men ändå helt ok. Lite ovant att prata engelska med människor man varken känner eller ser. Men man vänjer väl sig?

Var nere en sväng på IBFs träning, hade lite info som var tvungen att levereras. Känns dom det är sjukt mycket med innebandyn som måste göras innan vi åker om en vecka. Tyvärr känns allt inte helt hundra kring laget, men jag tror att alla vet att jag ger allt jag kan. Ska förhoppningsvis signa första sponsorn till nya matchkläderna imorn. Blir en riktigt favorit i repris, säger inte mer än så innan allt är klart.

Får räcka så för idag. Kan inte sluta tänka på min absolut bästa kompis. Du vet varför!

Mojo om en dryg vecka smäller det!

Hasta la vista!

1 kommentar: