söndag 29 augusti 2010

T minus 8 days.

Ok. Bloggen är skapad. 


8 dagar återstår, sen åker vi!!! Helt sjukt?! 


Helgen har varit precis som de senaste veckorna, hektisk. Mackan och Malin har bott hos oss och vi har hunnit med såväl studentfirande (jag vet att det låter konstigt men det är sant) som dop.Idag blev man gudfar för andra gången. Äntligen finns det en tjej i repertoaren, Stina, mitt gudbarn. Den första tjejen i Björklundklanen! Dopet gick hur bra som helst, söta Stina Lilly Björklund var som vanligt hur snälla som helst. Jag fick äran att bära in henne i kyrkan och tända dopljuset. Självklart skötte jag det hela med den äran =)


Vet inte om alla har koll på det men jag ska ju plugga denna terminen. Lärarlyftet heter det och är en vidarefortbildning för oss lärare som staten bekostar. Helt grymt faktiskt, hoppas det kommer finnas kvar länge. Kommer plugga två kurser parallellt, 15 poäng vardera, alltså heltidsplugg. Nu kommer vi till det finstilta, båda är på distans, vilket man även skulle kunna säga om Kina. Kursintroduktionen för matematiken var sjukt imponerande. Karlstad Universitet (KAU) bjöd verkligen upp till dans. Tokig skillnad på gamla peddan (GU) och KAU. KAU bjöd på lunch båda dagarna och middag på stadshotellet med efterföljande underhållning. Imponerande! Till råga på allt hade vi dem skönaste kursledarna någonsin, bondade lite extra med den ena vid namn Janne Eklöf. Riktigt skön snubbe!


I morgon väntar första onlinesmeinariet på engelskakursen. Ska bli spännande, har lite läsande som måste göra imorn. Ska börja bita i "Teaching young language learners" och den engelska kursplanen. Mellan 15-17 imorn sitter jag limmad framför webbkameran :D


Resten av veckan lär bli sanslöst hektisk. Känns som jag har sjukt mycket att gör med innebandyn innan vi åker. Sponsoravtal som måste tecknas, ledar- och spelarmöten som måste genomföras. Var nere och körde några träningar förra veckan, stämningen var inte vad den borde vara. Det ska det bli ändring på denna veckan. 


Till helgen bär det av mot Söderköping. Bilen ska lämnas tillbaka, tack Björn!!, och planer ska smidas. Avslutar med en liten gåta som mitt andra gudbarn, Kalle, berättat för mig.


"Why did Tigger go down the toilet?"


Kan du gåtan postar du såklart bland kommentarerna.
Au revoir!

2 kommentarer:

  1. :)
    Kul att du fått Jan Eklöf som lärare. Hade honom själv och han är grymt bra. Han har vunnit priset som årets lärare ett antal gånger på KAU.

    Hoppas att ni får det riktigt bra på andra sidan.

    Kram Sandra L

    SvaraRadera
  2. Tackar, ja han verkar vara skönaste gubben någonsin. Coolt att vara årets lärare :D Har du pluggat på KAU?

    SvaraRadera