onsdag 15 september 2010

Sämsta dagen hittils...

…idag har varit en helt usel dag faktiskt. Eller det började redan igår, skulle ha första onlineseminariet som ni vet. Lagom till det skulle köra igång började internet på rummet att krångla. Började pilla lite med hubben och skulle koppla ur kabeln ur hubben för att sätta den rätt i bredbandsuttaget. Då PAJAR hela uttaget. Panik!!! Fick springa ner i lobbyn och koppla upp mot Wifi. Första gången vi testade wifi var det snabbare än det fasta på rummet. Men nu var det givetvis segare än kola. Halva seminariet hackade allt som fanken och jag kunde inte bidra med något. Till slut kom hastigheten igång och det flöt på bra.

Det var ju som sagt sista natten igår på vårt underbara hotell, saknar det som bara den. Idag har vi flyttat till lägenheten som vi pratat om. Den var, eller är, tyvärr en besvikelse. Vi har hade ju sagt att vi skulle ta den i två månader, men dealade snabbt till oss att testa den lite först, dock till en ekonomisk fördel för honom såklart. Allt hopp står nu till en svensk mäklare vid namn Björn. Vi skall träffa honom imorgon för att se på två lägenheter. NI vet alla att jag inte är varken religiös eller kristen. Men tro mig, jag ber, till alla gudar som finns.

Det har helt enkelt varit den första deppardagen i Kina. Nu ska jag sluta deppa och lägga mig. Man blir sjukt trött av att vara deprimerad. Men som tur är har vi ju varandra jag och Monika, ensam är svag men tillsammans är vi starka. Det kommer vi alltid vara!

Vill ni ha bilder och en mer upplyftande blogg skall ni nog kika in på monikajohansson.blogg.se även om jag misstänker att den idag är ungefär lika deppig som min så är den annars väldigt fluffig.

Guten nacht!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar