tisdag 14 september 2010

Strax dax...

...för det första onlineseminariet här i Kina. Som tur var är det fin bandbredd här på hotellet så idag är det nog inga problem. Men imorgon flyttar vi förhoppningsvis till en liten etta med kokvrå. Det finns internet där oxå men det lär knappast vara lika snabbt. Well det löser sig ändå. Det är egentligen bara en dag i veckan (måndagar) som jag är beroende av snabbt internet. Då är det nämligen alltid onlineseminarie i engelskan. Dessutom är Fronter som vi använder oss av i engelskan ganska segt att jobba i. I matten däremot är det inga problem, First Class som programmet heter där är grymt och inte särskilt bandbreddskrävande.

Jo lägenhet som sagt. Efter sjukt mycket letande har vi förmodligen hittat en liten söt lägenhet. Men som Monika skriver, vi tror det inte förrän vi ser det. Men skulle detta skita sig har vi ändå fått numret till en svensk mäklare som jobbar här i Kina genom den grymt snälla rektorn på Svenska skolan här. Har ännu inte hunnit träffa henne, men det hoppas vi på att göra snart. Så ni ska nog se att det ordnar sig med boende ni som är oroliga. Eller det är nog bara jag som är orolig. Det var rena skräcken att springa runt bland billiga hostels. =(

Idag skulle vi hämta min kostym på Silk market, men den fick stanna där. Byxorna var lite för vida, jag vill ju ha slim fit såklart =) Men om två dagar ska det vara ordnat, ska bli spännande att se. Kvalitén känns bra och priset var grymt, kanske lite glansigare än jag hade tänkt mig. Men jag blir nog lika stilig som 007. Kommer sitta fint nästa sommar :D

Hur gick det då för Mojo på marknaden undrar ni säkert? Hon hade nog inte tänkt handla så mycket men som tur var ramlade hon rätt ordentligt på vägen dit, knäna och händerna fick sig en rejäl smäll. Då var vi ju tvungna att shoppa lite så hon blev glad igen. Tror hon är riktigt nice. En klänning och ett armband blev det. Priserna var löjliga och grejerna satt som en smäck. Just det på vägen därifrån köpte vi 8 par strumpor för 20 yuan!! (22 spänn).

Nej nu börjar plugget om 30 min, vill förbereda mig lite här innan. Idag skall vi diskutera den första engelskainlärningen vi har i skolan. Vad är bra? Vad gör vi för fel? Vad kan vi förbättra? Ska bli kul faktiskt, har ett par riktigt bra böcker inom ämnet som jag rekomenderar er lärare att läsa. Kanske främst Annamaria Pinters bok som heter Teaching Young Language Learners. Tror den kommer funka som en handbok för mig i min framtida engelskaundervisning.

Wan an! (God natt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar